mandag 2. august 2010

Tepper på hemsen og første overnattingsbesøk!
















Vi hadde med et vennepar i helgen, som hjalp oss med å legge tepper på hemsen. Så nå er det ferdig oppe:-)
Oljet trappa med Gotisk Patina, samme blanding som veggene. Badet er nesten ferdig. Dusjen er satt opp, og begge doene som er skjult av badstu og vask, er i drift. Vi har Cinderella forbrenningstoalett og et avlastningtoalett for kun urin (Urinova). Vi jenter er ikke så glad i det.....kan ikke kaste dopapir i det!
Kjøkkenet er nesten ferdig nå. Knotter på plass. Det er faktisk noen gamle jeg kjøpte for mange år siden på Biltema. Bare skapdører til kjøleskap og frys igjen nå, og kran og vannpumpe.
Oljet benkeplata tre ganger. Lurer på om jeg skal bruke samme olje på veggen som forhindrer flekker av vann og fett. Bruker Liberon olje. Den har jeg brukt på kjøkkenet hjemme og den er utrolig god.

2 kommentarer:

  1. Et par spm om gotisk patina :) håper du kan svare :)
    Vi vurderer denne til vår hytte og har et par bekymringer.

    Behandlet dere før eller etter panelen kom på veggen?
    Om etter, kom det krympestriper? Og la det seg lett tjukt lag i sprekkene mellom borda?
    Om før, hvor lang tørketid før panelen er byggeklar etter behandling?(altså kan tas forsiktig på og sages uten at sagmasken setter seg fast).

    Tusen spørsmål her ;)

    Vil du anbefale behandling før eller etter panelen er satt på veggen?

    SvarSlett
  2. Svar meg gjerne på epost via bloggen min, så slipper jeg å sjekke etter svar her så ofte ;)

    SvarSlett